Naleśniki z jabłkiem, pomarańczą i sosem karmelowym

Jak dogodzić chłopakom z samego rana? Najprościej zrobić naleśniki - będą bardzo zadowoleni :-)


składniki:
  • 1 jajko
  • 1 - 1,5 szkl. mąki pszennej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/2 szkl. wody
  • 1/2 szkl. mleka
  • 1 łyżka oleju

  • 3 - 4 duże jabłka
  • 2 pomarańcze
  • 5 - 6 łyżek cukru
  • 3 łyżki masła
  • 4 - 5 łyżek śmietany lub jogurtu naturalnego


sposób przygotowania:
Pomarańcze wyszorowałam, sparzyłam dwukrotnie wrzątkiem, osuszyłam. Z jednaj starłam wierzchnią warstwą skórki i wycisnęłam sok, drugą pokroiłam na plasterki. Jabłka umyłam, obrałam, wycięłam gniazda nasienne a miąższ starłam na tarce o dużych oczkach. Przełożyłam jabłka do rondelka, dodałam skórkę, sok pomarańczowy i 2 łyżki cukru, smażyłam 10 min.. aż zmiękły i odparowałm nadmiar płynu.

Mąkę przesiałam. Jajko roztrzepałam z mlekiem, dosypałam mąkę, sól, olej i zmiksowałam. Dolałam tyle wody aby ciasto miało konsystencję gęstej śmietany. Smażyłam naleśniki - mnie wyszło 8 dużych.

Na małej patelni zrobiłam sos: wsypałam 3 łyżki cukru, dodałam 2 łyżki wody i gotowałam aż syrop nabrał lekko złotego koloru, wtedy zdjęłam z ognia, dodałam masło, 2 łyżki, i wymieszałam dokładnie.

Na każdy naleśnik nałożyłam porcję jabłek, złożyłam w trójkąt. Gotowe naleśniki podsmażyłam odrobinę (tylko aby się lekko zezłociły) na patelni z resztą masła. Gorące naleśniki przełożyłam na talerze, polałam jogurtem i sosem karmelowym. Podałam przybrane plasterkami pomarańczy i listami mięty.

5 komentarzy:

  1. Chcę takie! Nieważne, że już po śniadaniu. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o mamoooo! nie ważne, że przed chwilą zjadłam śniadanie - chcę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie udekorowane! Jadłam kiedyś podobne z pomarańczami i czekoladą zamiast karmelu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyzo, czy robisz naleśniki z dodatkiem mąki razowej? Podobno są bardzo smaczne i sycące, ale nie znam przepisu.
    Pozdrawiam
    Ella

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. robiłam z różnymi mąkami - wystarczy mąkę drobną przynajmniej w części zastąpić razową - czasami potrzeba ew. nieco więcej płynu, ale to sama ocenisz mieszając ciasto

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger