Jak mus to mus . . .

Żarłoczek popedałował w siną dal. A ja miałam 2 dni świętego spokoju - nikt nic nie chciał, nikt nie brzęczał, na obiad mogła być sama sałatka - raj po prostu. W tym raju brakowało mi tylko czegoś słodkiego, ale na to szybko znalazłam radę :)  Miałam radochę ja a i dla mojego obieżyświata też coś zostało.



składniki:
  • 1 jajko
  • 80 g cukru brązowego 
  • 1 łyżeczka pasty z wanilii albo ziarenka z jednej laski 
  • 150 g serka śmietankowego
  • 100 ml śmietanki kremówki 
  • 125 kuwertury czekoladowej 52% kakao
  • 5  łyżek likieru Baileys

  • 4 łyżeczki startej czekolady 
  • posypka 

sposób przygotowania: Czekoladę połamałam i rozpuściłam w kąpieli wodnej. Jajko umyłam, sparzyłam, wybiłam do miski. Dodałam cukier, wanilię i ubiłam na puszystą pianę - pod koniec ubijania postawiłam miskę, na kilka chwil, na garnuszek z wrzącą wodą i ubijałam na parze żeby mieć pewność, że cukier całkowicie się rozpuścił. Nie przerywając miksowania dodałam serek i dalej ubijałam przez chwilę. Wlałam płynną czekoladę i likier. Oddzielnie ubiłam śmietankę - wmieszałam ją w masę za pomocą łyżki. Masę przełożyłam do szklaneczek, z tej ilości wyjdzie 4 - 6 porcji. Wierzch posypałam startą drobno czekoladą i posypką cukrową, odstawiłam do lodówki żeby deser stężał i schłodził się dobrze.




16 komentarzy:

  1. Bardzo ładnie wygląda .... i te gwiazdki! Gdzie kupujesz pastę z wanilii? Z tego co wiem jest bardzo aromatyczna, więc bym sobie taką zakupiła, ale nie wiem gdzie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja pasta pochodzi ze sklepu internetowego AleDobre.pl ale taką samą widziałam też w delikatesach Bomi

      Usuń
  2. uwielbiam mus czekoladowy! ale zauważyłam, że odrobina alkoholu kompletnie odmienia jego smak, dlatego tym bardziej podoba mi się dodatek Baileysa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda - tylko trzeba pamiętać, że z alkoholem to deser dla dorosłych :D

      Usuń
  3. super wygląda z tymi gwiazdkami! już nie mówiąc o tym, że to mus czekoladowy - mniam!

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda super, pewnie pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam, a Żarłoczek to Mąż czy Synek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właściwie to Żarłoczki są dwa, ale w tym wypadku pisałam o mężu :)

      Usuń
  6. wszystko, co ma w sobie Baileys, musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. vingag@wp.pl23 maja 2012 15:29

    Chcę go!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. mniam, czemu u mnie w lodówce takiego nie ma ??

    OdpowiedzUsuń
  9. powiadasz, że "muszę" go zrobić... no cóż poświęcę się. I nie wiem co mnie bardziej ku poświęceniu skłania... czekolada, Baileys, czy czekolada z Baileys??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, jeśli lubisz zarówno czekoladę jak i Baileys to taki mus będzie Ci smakował :D

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger