Kluseczki dla Ogra

Żarłoczek zażyczył sobie kluchów. Któregoś wieczoru oglądaliśmy po raz setny film o Shreku i sam siebie określił mianem ogra więc te chyba będą pasowały idealnie. Wszak mój Ogr też zazwyczaj występuje w kolorze zielonym - kto zna ten wie o czym mówię :D Ogry podobno tak mają ... 




czas przygotowania : ok. 15 minut
składniki : 
  • 3 jajka 
  • ok. 300 g mąki pszennej, wrocławskiej 
  • 1/2 pęczka koperku świeżego 
  • 1/4 łyżeczki soli
  • ok. 150 - 200 ml wody, lekko letniej
  • osolony wrzątek do gotowania

sposób przygotowania : mąkę przesiałam do miski razem z solą. Koperek opłukałam i pokroiłam grubo - to ważne by długie łodyżki nie obwijały się wokół noży. Wsypałam do małego pojemnika blendera, wbiłam jajka i zmiksowałam na zieloną zawiesinę. Wlałam ją do mąki i mieszając drewnianą łychą dolewałam po trochu wody - nie wszystko od razu tylko na wyczucie. Ciasto musi być gładkie, bez grudek, o konsystencji jak na kluski kładzione czyli takie żeby nie spływało z łyżki. W garnku zagotowałam ok. 2 l wody, osoliłam. Ciasto przełożyłam na specjalne sito i przetarłam bezpośrednio do garnka z wodą. Zamieszałam żeby kluseczki się nie posklejały. Gotowałam ok. 3 minut od ponownego zawrzenia. Odcedziłam.

Podałam z mięsem i sosem, ale możecie podać z czym chcecie :)

Jeśli nie macie takiego sita ( a można je kupić za niecałe 10 zł na allegro) możecie kłaść kluseczki bezpośrednio na wrzątek przy pomocy malutkiej łyżeczki maczanej za każdym razem w gorącej wodzie.

8 komentarzy:

  1. śliczne, uwielbiam takie kluchy choć w zielonej wersji jeszcze nie jadłam:), z chęcią spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szybciutko się robi a zielsko można dać inne - bazylię, pietruszkę...

      Usuń
  2. muszę szybko takie coś zrobić *.*

    może zainteresuje Cię moje rozdanie kulinarne?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :) ja nie wezmę udziału, ale może ktoś z czytelników się skusi :)

      Usuń
  3. oooo, to sitko jest genialne!!! muszę sobie nabyć koniecznie, wygląda, że na maxa usprawnia pracę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto nabyć bo bardzo się przydaje jeśli w domu są kluskożercy :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger