Gęsia wątróbka z owocami na sałacie

Gęsina - niedoceniany drób, trochę zapomniany i niezbyt często pojawiający się na naszych stołach. To bardzo smaczne mięso tylko niestety kosztowne i chyba stąd właśnie jego mała popularność. Ponieważ gęsina dość słabo się sprzedaje więc często trudno ją też kupić - sprzedawcy wolą oferować nam coś co schodzi na pniu. Ale warto poszukać i nieco zaszaleć :)

Gdy udało mi się kupić nieco gęsiej wątróbki postanowiłam zrobić z nią jakieś szybkie danie - może macie ochotę na ciepłą sałatkę ? Zaręczam, że jest pyszna !





czas przygotowania : 20 minut
składniki : 
  • 4 gęsie wątróbki
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka gęsiego smalcu 
  • 2 małe jabłka, najlepiej czerwone
  • 6 łyżek konfitury z jarzębiny 
  • kilka liści sałaty endywii 
  • do smaku - sól morska, pieprz czarny świeżo mielony, majeranek otarty

sposób przygotowania :  wątróbki umyłam i dobrze osuszyłam. Pokroiłam na mniejsze kawałki, takie na jeden kęs, usuwając żyłki. Jabłka umyłam, pokroiłam na ósemki, razem ze skórką, wycinając tylko gniazda nasienne. Sałatę, a właściwie cykorię endywię, opłukałam i osuszyłam. Liście  porwałam na mniejsze części i rozłożyłam na talerzach.

Na rozgrzaną dużą patelnię dodałam smalec - jeśli go nie macie albo nie lubicie można zastąpić go mieszanką oleju i masła, ale gęsi smalec ma specyficzny smak, który wzbogaci danie. Gdy tłuszcz się rozgrzał wrzuciłam jabłka i obtoczone w mące kawałki wątróbki. Smażyłam 2-3 minuty, tyle żeby wszystko zrumieniło się z jednej strony i dopiero wtedy poodwracałam. Smażyłam kolejne 2 minuty a następnie dodałam na patelnię konfiturę z jarzębiny i 3-4 łyżki soku jabłkowego. Doprawiłam do smaku oprószając niewielką ilością soli, majeranku i nieco większą porcją pieprzu. Wymieszałam i to wszystko - gotowe ! Szybko, prawda ?

Smażoną wątróbkę z jabłkami wyłożyłam na sałatę, polałam sosem jaki został na patelni i podałam od razu.


9 komentarzy:

  1. Uwielbiam połączenie owoców i wątróbki, delicje ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. polska gęsiną stoi której nigdzie kupić nie mona.. paranoja... a danie pysznie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo ludzie nie chcą kupować porównując cenę gęsiny do kurczaków a poza tym chyba nie wiedzą za bardzo co z niej zrobić... Prawie całą produkcję wysyłamy na zachód a to co zostaje jest często sprzedawane w opakowaniach z niemieckimi napisami bo nie opłaca się nawet robić oddzielnych opakowań na nasz rynek....

      Usuń
  3. O ile kurzęcą i indyczą wątróbkę znam i lubię, to gęsiej nie miałam okazji nigdzie kupić :( A jestem pewna, że również to będą moje smaki.

    OdpowiedzUsuń
  4. jeśli nie masz problemu z wątróbką jako taką to gęsia powinna Ci smakować - jest bardziej wyrazista w smaku, według mnie kurza nawet się nie umywa

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie tyle co zapomniana co bardzo droga, a podrobów to nie widziałam nigdzie w okolicy do kupienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko ją dostać , ale czasami trafiam. Można użyć wątróbki z indyka, ostatecznie z kurczaka

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger