Zielono mi! Sałatka szpinakowa z awokado, ogórkiem i selerem

Dzisiaj bardzo zielona sałatka. Zielona, chrupiąca i zdrowa. Chyba nie muszę dodawać, że także bardzo smaczna bo gdyby tak nie było nie znalazłaby się na blogu. Przyrządziłam ja któregoś dnia na lunch i z przyjemnością zjadłam porcyjkę. Od razu zrobiło się pogodniej i bardziej wiosennie chociaż za oknem pogoda zmienna i, jak to w marcu, jeszcze może sypnąć śniegiem.

Nadchodząca wiosna zachęca do lżejszych i bardziej warzywnych posiłków sięgajcie więc po wszystko co zielone z korzyścią dla swojego zdrowia. Zielone mogą być różne sałatki, zielona może być zupa a nawet możecie upiec zielone ciasto chociaż z tym to ja poczekam aż będą polskie truskawki.

Zobacz jakie pyszne ciasto można upiec ze... szpinakiem!

sałatka ze szpinaku , zielono mi , lunch , ogórek świeży , seler naciowy , avocado ,  sezam , sos szpinakowy , zielony dressing , domowe jedzenie


Zielona sałatka szpinakowa z ogórkiem, selerem naciowym i awokado

czas przygotowania: 15 minut
składniki na 2 porcje:
  • 2 duże garści świeżych listków szpinaku
  • 1/2 awokado
  • kawałek ogórka świeżego
  • 1-2 łodygi liści selera naciowego
  • 1-2 łyżki jasnego sezamu  
  • listki koperku

  • SOS - kilka łyżeczek oleju rzepakowego
  • 2 łyżeczki soku z limonki albo cytryny
  • 1/2 garstki liści szpinaku
  • 2-3 łodyżki świeżego koperku
  • 1/2 łyżeczki miodu
  • do smaku - sól, pieprz czarny świeżo mielony 


sałatka ze szpinaku , zielono mi , lunch , ogórek świeży , seler naciowy , avocado ,  sezam , sos szpinakowy , zielony dressing , domowe jedzenie
sałatka ze szpinaku , zielono mi , lunch , ogórek świeży , seler naciowy , avocado ,  sezam , sos szpinakowy , zielony dressing , domowe jedzenie

Jak zrobić zieloną sałatkę szpinakową? 

SOS - do słoika albo małego pojemnika blendera wrzuciłam opłukane i osuszone liście szpinaku oraz pokrojone na mniejsze kawałki łodygi koperku. Wlałam olej, sok z cytryny i miód. Zblendowałam na gładki, zielony sos. Doprawiłam do smaku odrobiną soli i pieprzem, ponownie zmiksowałam.

Szpinak opłukałam i osuszyłam. Ogórka umyłam, ale nie obierałam, razem ze skórką pokroiłam w ukośne plastry. Z selera usunęłam dolną końcówkę łodygi i pozbawiłam twardych, nitkowatych nerwów, pokroiłam w plasterki a listki posiekałam. Awokado obrałam ze skórki, pokroiłam na kawałki. Sezam podprażyłam przez kilka chwil na suchej patelni żeby lekko się zezłocił.

Na talerzach ułożyłam dookoła plastry ogórka a na środku liście szpinaku. Poprzekładałam je kawałeczkami awokado i selera. Całość polałam wcześniej przygotowanym sosem i posypałam sezamem oraz listkami selera i koperku.

sałatka ze szpinaku , zielono mi , lunch , ogórek świeży , seler naciowy , avocado ,  sezam , sos szpinakowy , zielony dressing , domowe jedzenie

3 komentarze:

  1. Z taką zieleniną pod ręką mogę cierpliwie oczekiwać wiosny :) Pysznie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Sałatkę z takimi składnikami to można śmiało określić "rajem witaminowym", ponieważ co składnik to wszystko zdrowe witaminy i minerałki. A dodatkowo z każdym składnikiem zaczynając od szpinaku a kończąc na awokado jest mi po drodze bo i nawet seler lubię. Uwielbiam takie sałatki, a jeszcze jak się jest w trakcie postu to po prostu super!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna, świeża i piękna na wielkanocnym stole! Serdecznie polecam!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger