Dobrze przyprawiona sałatka

Właściwie to pomysł zaczął się od prezentu jaki dostałam od firmy Kamis - paczki z przyprawami linii specialite. Większość znam i używam od dawna, niektóre to dla mnie nowinki do wypróbowania. Tak jak np. mieszanka kwiatowa do sałatek. A skoro do sałatek to właśnie zakiełkował mi pomysł na takie danie. Gdy na bazarku zobaczyłam nieduże, zielonkawe i pasiaste pomidorki odmiany Zebra oraz zupełnie czarną paprykę całość zaczęła się wynurzać z otchłani . . .

Linia produktów Kamis specialite to produkty wyjątkowe pod każdym względem - najlepszej jakości składniki, wyjątkowo dobrane pod względem smaku. Są oryginalne i unikalne. Mają bardzo estetyczne, eleganckie i wygodne opakowania. Każdy powinien mieć je w swojej kuchni.



Sałata z wątróbką, pomidorami i papryką 

składniki na 2 porcje:




sposób przygotowania: do słoiczka wlałam ocet i dodałam do niego mieszankę kwiatową oraz sól, wymieszałam potrząsając słoiczkiem kilka sekund. Następnie dodałam oliwę i miód i znów zmieszałam całość poprzez potrząsanie, odstawiłam sos żeby suszone kwiaty nasiąkły i rozwinęły aromat.

Wątróbki opłukałam, osuszyłam, usunęłam z nich żyłki i pokroiłam na mniejsze kawałki, ale nie za drobno. Wymieszałam z mieszanką ognistą i 1 łyżeczką oleju, smażyłam na mocno rozgrzanej suchej patelni aż kawałeczki zrumieniły się ze wszystkich stron - trwa to dosłownie 3 - 4 minuty. Zdjęłam wątróbkę z patelni i oprószyłam solą prowansalską.

Warzywa oczyściłam, paprykę pokroiłam w paski a pomidorki nacięłam nożykiem w ozdobne kwiaty. Na talerzach ułożyłam porcje sałaty, na niej kawałki wątróbki przekładane papryką. Dookoła usadowiły się pomidory. Całość polałam sosem i posypałam listkami koperku.


Kolorowe zioła do sałatek - w skład tej mieszanki wchodzą : papryka, czosnek, cebula, bazylia,  natka pietruszki oraz kwiaty lawendy i nagietka. Całość jest kolorowa i bardzo aromatyczna, świetna do surówek, sałatek czy zup.  Zioła zapakowane są w nieduży, szklany słoiczek ze szczelną zakrętką.  Waga 40 g; cena detaliczna ok. 8 - 9 zł za opakowanie.

Tę przyprawę a także inne z tej linii możecie wygrać w konkursie, zapraszam :)

7 komentarzy:

  1. fajna sałata:) ja się do wątróbki cały czas przekonuję, ale nawet mi dobrze idzie:) ciekawe te przyprawy......

    OdpowiedzUsuń
  2. mm smakowicie się zapowiada obiadek :), bardzo lubię wątróbkę, a co trzeba zrobić żeby dostać taki fajny pakunek od kamisa ;>?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przeczytać dokładnie post o konkursie do którego link masz wytłuszczony na czerwono na dole tego postu o sałatce i spróbować swoich sił :)

      Usuń
  3. U mnie wątróbka będzie jutro (wreszcie!), a czarną paprykę też kupowałam, zachwyciła mnie i zrobiłam z nią afrykańskie danie, kurczaka kap-malajskiego. :) Pamiętam, że za pierwszym razem rozczarował mnie jej zwyczajny, zielony kolor w środku i smak, bo myślałam, że będzie smakować jakoś niezwykle, okazało się, że tak samo prawie jak zielona! :D
    A tych pasiastych pomidorów nigdy nie kupowałam, chociaż widuję często, jak one smakują? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też byłam trochę rozczarowana kolorem papryki od środka, ale cóż, tak bywa . . . a pomidorki smakują właściwie jak zwykłe, takie może mniej dojrzałe i mają twardszą skórkę

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger