Sałatka z grillowanymi szparagami, ziemniakami, serem i sosem szpinakowym

Szparagowy czas - dla wielu cudowny, nawet odliczają dni przed jego rozpoczęciem. Są też tacy co ich nie znoszą albo czasami zjedzą, ale raczej bez specjalnego zachwytu. Ja nie pieję nad nimi, ale chętnie jem - szczególnie na początku sezonu bo są dla mnie wyjątkowo wiosennym warzywem. Lubię ich chrupkość i słodycz. Ostatnio odkryłam, że świetnie dają się grillować więc tak właśnie  przygotowałam je do sałatki - z pozostałymi składnikami smakowały pysznie.



składniki:
  • 2 ziemniaki 
  • kilka cienkich szparagów zielonych 
  • kilka cienkich szparagów białych 
  • garść wiórków sera - u mnie Gouda z Rospudy
  • garść świeżego zielonego groszku - same ziarenka
  • koperek świeży
  • 2 łyżki oleju roślinnego
  • do smaku:  sól, pieprz mielony
  •  
  • SOS - 1 łyżeczka oleju rzepakowego
  • 1 łyżeczka octu jabłkowego
  • 2 łyżeczki wody
  • garść świeżego szpinaku
  • troszkę sera, tej samej Goudy
  • do smaku: sól, pieprz mielony, przyprawa ognista albo chili, szczypta cukru

sposób przygotowania: szparagi umyłam - nie obierałam bo były cienkie i delikatne, nawet te białe. Odłamałam twardsze końce i górne części pokroiłam na 2 - 3 części. Ziemniaki obrałam, pokroiłam na kawałki i wrzuciłam do osolonego wrzątku na 3 minuty, wyjęłam i osaczyłam.  Obgotowane ziemniaki i kawałki szparagów przełożyłam na głęboki talerz, oprószyłam solą i pieprzem, polałam olejem i wymieszałam, zostawiłam na chwilę.

W pojemniku blendera zmieszałam olej, ocet, wodę - dodałam garść szpinaku i trochę startego sera - zmiksowałam na gęsty sos, doprawiłam do smaku.

Rozgrzałam mocno patelnię grillową, ułożyłam na niej najpierw kawałki ziemniaków i piekłam po kilka minut ze wszystkich stron - czas zależy od wielkości kawałków, ale powinny być ładnie zrumienione z wierzchu i miękkie w środku. Dorzuciłam kawałki szparagów i grillowałam jeszcze kilka minut obracając je żeby równo zmiękły. Grillowane warzywa przełożyłam na talerz,  polałam zielonym sosem, posypałam wiórkami sera i groszkiem. Jeszcze tylko kilka listków koperku i gotowe.



4 komentarze:

  1. widząc te zieloności spodziewałam się łąkowego zielicha :) pyszna sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe połączenie :) Grillowanych szparagów jeszcze nie miałam okazji próbować, ale chętnie się przekonam, jak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda bardzo smakowicie!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger