Wątróbka z cebulką i figami na sałacie

Takie nic, po prostu sałatka na lunch z tego co było pod ręką. Ale smakowała świetnie i jest dowodem na to, że zawsze można coś pysznego i całkiem ładnego zrobić w krótkim czasie - wystarczy chcieć :)



składniki na 2 duże porcje:
  • kilka liści sałaty zwykłej
  • 4 - 6 całych wątróbek z kurczaka
  • 1 duża cebula albo 2 nieduże
  • 4 figi świeże
  • 2 czubate łyżki ziarna słonecznika, łuskanego
  • 2 łyżki oleju roślinnego
  • 2 łyżeczki sosu/marynaty teriyaki
  • do smaku - sól morska, pieprz mielony czarny
  • kilka gałązek koperku

  • SOS - 1 nieduża łyżeczka musztardy Dijon
  • 4 - 5 łyżek oleju z pestek winogron
  • 1 łyżeczka sosu sojowego jasnego
  • 1 łyżeczka octu winnego czerwonego
  • 3/4 łyżeczki płynnego miodu
  • 3 łyżki wody

sposób przygotowania: wszystkie składniki sosu po kolei wlewałam do miseczki i bardzo dokładnie wymieszałam na gładki jednolity sos, odstawiłam. 

Wątróbki opłukałam, osuszyłam, oczyściłam z żyłek. Każdą przekroiłam na mniejsze części. Oprószyłam solą, pieprzem i polałam sosem teriyaki, wymieszałam dokładnie. Nie bójcie się jej posolić bo będzie dość krótko smażona i na pewno nie stwardnieje.

Cebulę obrałam, pokroiłam w cienkie piórka. Na patelni rozgrzałam olej, wrzuciłam cebulę i mieszając smażyłam aż zaczęła się złocić. Zsunęłam ją na jedną stronę patelni a na wolne miejsce wrzuciłam kawałki wątróbki. Smażyłam je po jakieś 2 - 3 minuty z obu stron. Zestawiłam z ognie i zostawiłam na patelni do przestudzenia.

Figi umyłam i pokroiłam w ósemki. Sałatę opłukałam, osączyłam i porwałam na mniejsze kawałki. Ziarno słonecznika podprażyłam lekko na suchej patelni.

Na talerzach ułożyłam porcje sałaty przekładając je kawałeczkami fig. Na wierzch dodałam jeszcze lekko ciepłą wątróbkę i cebulkę. Całość polałam sosem, posypałam słonecznikiem i listkami koperku. Podałam od razu po przygotowaniu.

5 komentarzy:

  1. Wszyscy razem, jak na jednym blogu wątróbka to już wszędzie!
    http://ekuchareczka.pl/?p=806

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm, nie było mnie większość dnia przy komputerze a sałatkę zrobiłam dzisiaj wczesnym popołudniem więc nie rozumiem Twojej irytacji - zresztą już nie pierwszy raz masz tutaj, u mnie, jakiś problem - zaczyna mnie to, prawdę mówiąc, irytować.... Na prawdę nie rozumiem, co ma artykuł pod podanym przez Ciebie linkiem do mojej sałatki? Myślę, że wielu ludzi w tym kraju dzisiaj właśnie je wątróbkę i nie doszukiwałabym się w tym żadnej zmowy :D

      Usuń
  2. Sałatka wygląda cudnie, a pewnie jeszcze lepiej smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. nie lubię wątróbki, ale ostatnio próbowałam i bardzo mi smakowało. :) a taka sałatka z figami musi być pyszna. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super zdjęcie, sałatka wygląda pysznie, kupiłam dziś w lidlu kilka ładnych fig i również planowałam zrobić sałatkę, nie wpadłabym na takie połączenie z wątróbką, ale z chęcią wypróbuję pomysł:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger