Dżem z papierówek i nektarynek

Jabłka mają dużo naturalnej pektyny. Można wykorzystać je łącząc z innymi owocami i robić dżemy bez dodatku żelfixów czy cukru żelującego. Tym razem kwaśne papierówki i słodkie nektarynki wpadły do jednego garnka i chyba się polubiły :D




czas przygotowania : 5 godzin
składniki : 
  • ok. 1 kg papierówek 
  • 1 kg nektarynek 
  • skórka i sok z jednej cytryny 
  • 700 g cukru - pół na pół biały i brązowy demerara
  • 150 g rodzynek 
  • 1 kawałek kory cynamonu, ok. 10 cm


sposób przygotowania : owoce umyłam dokładnie. Jabłka pokroiłam na małe kawałki razem ze skórką i gniazdami nasiennymi. Wrzuciłam do garnka, zalałam 2-ma szklankami wody i dusiłam jakieś 30 minut. Następnie przetarłam przez sito. Powstały mus wlałam z powrotem do garnka. Dodałam połamany na 3 - 4 kawałki cynamon i gotowałam aż owocowa masa zredukowała prawie o połowę.

W tym czasie nektarynki sparzyłam i obrałam  ze skórki, miąższ pokroiłam w dużą kostkę odrzucając pestki. Wymieszałam z cukrem. Gdy mus odparował dodałam nektarynki, sok i skórkę cytrynową. Gotowałam 30 minut po czym dodałam sparzone, osączone rodzynki. Gotowałam razem jeszcze 5 minut. Wyłowiłam kawałki cynamonu.

Gotowy dżem nalewałam do wyparzonych słoiczków, zakręciłam i odstawiłam dnem do góry żeby tak spokojnie wystygł.

3 komentarze:

  1. a takiego dżemu to jeszcze nie widziałam. nawet sklepach! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No popatrz, a ja na takie połączenie bym nie wpadła..... :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam to połączenie,tylko w innych proporcjach.Pychota!
    msewka

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger