Grill i grillowanie - gorący temat na czasie

Grillowanie to chyba nasz sport narodowy. Gdy tylko zrobi się ciepło ludziska dookoła rozstawiają mniejsze czy większe grille i pieką co się da. Prym wiodą oczywiście kiełbaski, zaraz za nimi karkówka i kaszanka. Coraz więcej jednak innych rzeczy pojawia się w menu.

Ja nie jestem wielką miłośniczką grillowania. Może z racji tego, że nie posiadam ogródka a grillowanie na małym balkonie to zupełnie nie ten klimat i nie wyobrażam sobie smrodzenia sąsiadom - gdyby mnie tak ktoś robił to bym się wściekła. Znajomi jakoś też mało grillowi więc bardzo rzadko umawiamy się na wspólne pieczenie. Ale nawet bez węgla czy brykietów można sobie coś ugrillować na specjalnej patelni albo grillu elektrycznym w domu i chociaż to już nie to samo to zawsze jakiś pomysł. Poza tym grill to nie tylko kiełbacha i mięso z rusztu - to także sałatki i napoje, pomijając oczywiście piwo. Jeśli  któryś z poniższych przepisów Wam się przyda albo zainspiruje do własnych działań to będzie mi bardzo miło.

Moje poniższe propozycje to dania grillowane na patelni grillowej albo ruszcie elektrycznym oraz dodatki, które według mnie świetnie do potraw z rusztu pasują.


Moje dania z grilla 
i dodatki do grillowanych potraw


Cukinia grillowana z sosem czosnkowym







 Pieczarki grillowane z serem taleggio








Kiełbasa grillowana z miodowa glazurą






Łosoś grillowany na grzance z warzywami







Sałatka z grillowanymi szparagami 









 Sałatka z grillowanym serem halloumi







Polędwiczki herbaciane grillowane 







 Najlepsze burgery domowe







 Karkówka grillowana, cytrynowo-miętowa


Kurza pierś z grilla










Kurczak pomarańczowy 










 Szaszłyki z magiczną marynatą










 Sałatka z mięta i owocami







Sałatka z orientalnym kurczakiem







Sałatka z zielonym sosem







Wątróbka z owocami otulona boczkiem







Ćevapčići









 Polędwiczki z kurczaka na sałatce 


 Sałatka ziemniaczana grillowa







Sałatka ziemniaczano buraczkowa - do grilla i nie tylko







 Tzatziki 







Konfitura z czerwonej cebuli - świetny dodatek do grillowanego mięsa albo sera









Dynia pieczona z boczkiem








  Sałatka a'la tabbouleh









Sałatka z arbuzem i serem 







 Sałatka z fioletowego kalafiora









 Sałatka z pomidorów z serem kozim w oliwie








 Bułki do burgerów i hod-dogów







  Lemoniada miodowa









Napój z trawy cytrynowej i owoców










 Buza - napój z kaszy jaglanej







4 komentarze:

  1. Łosoś grillowany jest przepyszny. Czas na kolejne przysmaki. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, tera przyjdzie czas na szaszłyk :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Bardzo to smacznie wszystko wygląda ! Ja uwielbiam potrawy mięsne z grilla. Kiedy tylko widzę jednorazowe sztućce, talerzyki od razu czuję w powonieniu karkówkę !

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger