Sałatka ziemniaczana z kiełbasą jałowcową i musztardą francuską

Taka sałatka ziemniaczana sprawdza się u nas na wszystkich imprezach. Tym razem dodałam do niej kiełbasę jałowcową, ale czasami dodaję pokrojone kabanosy albo w ogóle rezygnuję z wędliny bo bez niej też jest smacznie.

Ważny jest dobór ziemniaków jeśli chcemy zrobić dobrą sałatkę. Kawałki ugotowanych ziemniaków po pokrojeniu powinny pozostać w całości i nie rozpadać się. Pytajcie w sklepach o ziemniaki sałatkowe czyli takie specjalnie nadające się do tego rodzaju dań. Takie ziemniaki zaliczamy mają oznaczenie A i to m.in. odmiany Venezia, Bellinda, Colette, Belana, Regina.

Ja uwielbiam sałatki ziemniaczane i robię je w różnych wariantach.  Spróbujcie koniecznie sałatki ziemniaczanej na różowo bo jest wyjątkowo dobra!

sałatka kartoflana z kiełbasą jałowcową i musztardą francuską , kartofel salad , na imprezę , przekąski , ziemniaki , kiełbasa , domowe jedzenie , najsmaczniejsze dania

Sałatka kartoflana z kiełbasą i musztardą

czas przygotowania: ok. 30 minut + czas marynowania składników i macerowania sałatki
składniki:
  • 400 g ziemniaków sałatkowych
  • 80 ml odtłuszczonego rosołu, u mnie wołowo-drobiowy
  • 1/2 pętka kiełbasy jałowcowej
  • 1 nieduża czerwona cebula
  • 4 łyżki wody/zalewy z ogórków kiszonych
  • 2-3 ogórki kiszone
  • 3 łyżeczki musztardy francuskiej z całymi ziarnami gorczycy
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/3 łyżeczki cukru
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
  • 1 łyżka posiekanego koperku 
  • 2 łyżki oleju roślinnego

sałatka kartoflana z kiełbasą jałowcową i musztardą francuską , kartofel salad , na imprezę , przekąski , ziemniaki , kiełbasa , domowe jedzenie , najsmaczniejsze dania

Jak zrobić sałatkę ziemniaczaną?

Ziemniaki umyłam i ugotowałam bez obierania. Po odlaniu wody, w której się gotowały przelałam je zimną wodą i obrałam. Jeszcze gorące pokroiłam w dość dużą kostkę, przełożyłam do miski i polałam rosołem. Leciutko posoliłam i wymieszałam dokładnie, odstawiłam pod przykryciem na godzinę.

Cebulę obrałam, pokroiłam w cienkie półplasterki. Posypałam je szczyptą soli i niewielką ilością soli, polałam zalewą z ogórków kiszonych i odstawiłam do zamarynowania. Ogórki pokroiłam w kostkę a  kiełbasę w półplasterki.

Do ziemniaków dodałam zamarynowaną cebulę razem z zalewą, musztardę, pokrojone ogórki, kiełbasę i zieleninę. Wymieszałam wszystko delikatnie, ale dokładnie i odstawiłam sałatkę żeby na przynajmniej 2 godziny żeby wszystkie smaki się przeniknęły. Podając posypałam jeszcze świeżą zieleniną.

sałatka kartoflana z kiełbasą jałowcową i musztardą francuską , kartofel salad , na imprezę , przekąski , ziemniaki , kiełbasa , domowe jedzenie , najsmaczniejsze dania


1 komentarz:

  1. Sałatka w smaku przypomina mi niemieckie sałatki. Dość wyrazisty smak dzięki musztardzie.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger