Mocno czekoladowe ciasto. Brownie ze śliwkami

Brownie to mocno czekoladowe ciasto, które rożni się od murzynka tym, że nie jest puszyste a dość mokre i nawet jakby gliniaste. Taka jego uroda. Żeby przełamać nieco dominujący smak czekolady można na wierzchu ułożyć trochę owoców. Ja miałam śliwki i to je właśnie dodałam do swojego brownie. Kawałek takiego brownie a do tego kubek zimnego mleka - poezja!

Swoją drogą ciekawe jest co, albo kto, czasami mobilizuje mnie do pieczenia. Tym razem było to tak. Przedwczoraj, bardzo późnym wieczorem gadałam na czacie z Agnieszką z najsmaczniejsze.pl. Od czasu do czasu zdarzają nam się takie nocne ploteczki. Tematy są różne, jak to między koleżankami blogerkami, ale nieważne od czego zaczynamy bo i tak zawsze zejdzie nam na jedzenie. Tym razem też tak było i obie doszłyśmy do wniosku, że coś trzeba upiec. Od słowa do słowa zgadało się jeszcze, że 4 września to Dzień Czekolady. I domyślacie się już co było dalej? Każda poszła do swoje kuchni i tak kiela północy kręciłyśmy naprędce swoje ciasta. Ja czarne czyli brownie a Agnieszka białe, blondie. Oba mocno czekoladowe.

I obie niniejszym życzymy Wam wszystkiego czekoladowego! 


ciasto czekoladowe, czekolada, śliwki węgierki, placek mocno czekoladowy, desery, ciasto na niedzielę, dzień czekolady, dla czekoladoholika

Mocno czekoladowe ciasto ze śliwkami. Brownie 

czas przygotowania: 60 minut + studzenie
składniki na blaszkę o wymiarach 24x16cm: 
  • 200 g gorzkiej czekolady, u mnie Jedyna wedlowska
  • 150 g cukru drobnego - zwykłego albo trzcinowego demerara
  • 150 g masła 

  • 3 średnie jajka 
  • 150 g mąki luksusowej 
  • 1/5 łyżeczki soli
  • 1/2 małej łyżeczki proszku do pieczenia 

  • ok. 200 g śliwek węgierek 
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka mielonego cynamonu 

ciasto czekoladowe, czekolada, śliwki węgierki, placek mocno czekoladowy, desery, ciasto na niedzielę, dzień czekolady, dla czekoladoholika
ciasto czekoladowe, czekolada, śliwki węgierki, placek mocno czekoladowy, desery, ciasto na niedzielę, dzień czekolady, dla czekoladoholika
ciasto czekoladowe, czekolada, śliwki węgierki, placek mocno czekoladowy, desery, ciasto na niedzielę, dzień czekolady, dla czekoladoholika

Jak zrobić brownie ze śliwkami? 

To bardzo proste ciasto i nie trzeba nawet wyjmować miksera. Do rozmieszania wystarczy rózga kuchenna a nawet tylko zwykła łyżka.

Do rondelka włożyłam masło i postawiłam naczynie na ogniu. Kiedy masło zaczęło się topić dodałam cukier i połamaną na kawałeczki czekoladę. Podgrzewałam powoli co chwila mieszając aż wszystkie składniki się rozpuściły i połączyły. Odstawiłam do ostudzenia. Ja użyłam czekolady Jedyna bo taką miałam, ale możecie użyć takiej o większej zawartości kakao a wtedy ciasto wyjdzie jeszcze ciemniejsze.

Śliwki umyłam, poprzekrawałam na połówki i usunęłam pestki. Owoce wymieszałam z łyżeczką cukru i cynamonem.

Kiedy masa czekoladowa przestygłam dodawałam do niej kolejno po 1 jajku i mieszałam rózgą starając się nie ubijać. Następnie dosypałam mąkę wymieszaną z odrobiną proszku do pieczenia i soli. Przelałam ciasto do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu ułożyłam rzędami połówki śliwek, skórką do dołu.

Ciasto wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180st. C i piekłam 35 minut. Test patyczka w przypadku brownie nie zdaje egzaminu bo to ciasto powinno być mokre i lepkie w środku. Po upieczeniu studziłam w formie.

ciasto czekoladowe, czekolada, śliwki węgierki, placek mocno czekoladowy, desery, ciasto na niedzielę, dzień czekolady, dla czekoladoholika
ciasto czekoladowe, czekolada, śliwki węgierki, placek mocno czekoladowy, desery, ciasto na niedzielę, dzień czekolady, dla czekoladoholika

5 komentarzy:

  1. Wygląda oblednie jakiej wielkości jest blacha? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na samym początku listy składników jest taka informacja, nawet wytłuszczonym drukiem

      Usuń
    2. O rzeczywiście. Tym niemniej nie zaszkodziłoby odpisać tez w komentarzu. Ciasto bardzo fajne tak czy owak.

      Usuń
  2. Podobają mi się te śliwki, już mam pomysł na inne brownie ze śliwką :)
    Ps. Musimy częściej w nocy rozmawiać ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger