Dynia a'la makaron z krewetkami i papryką

Dzisiaj szybciutko. Krewetki podduszone z papryką, podane z pieczoną dynią bo dynia makaronowa może zastąpić makaron. Lekko, szybko i bardzo smacznie. 

Dookoła świąteczna atmosfera i staram się proponować Wam świąteczne przepisy żebyście mogli czymś się zainspirować albo zaplanować na Święta którąś z moich propozycji. Ale zwykłe życie toczy się swoim rytmem i nie tylko Święta mi w głowie. Koniec roku jest zazwyczaj dość pracowitym okresem bo trzeba podomykać różna sprawy i uporządkować nie tylko mieszkanie. I do tego trzeba coś jeść bo czasami burczy w brzuchu. 

Lubię gdy przygotowania dania trwa zaledwie kilka minut, ale to nie zawsze się udaje. Tym razem jednak prawie tak właśnie było. Wiedziałam, że czeka mnie cały dzień załatwiania spraw w urzędach więc kiedy przyjdę wieczorem do domu będę zmęczona i głodna. Dynię upiekłam poprzedniego dnia wsadzając ją do pieca razem z ciastem a rano, przed wyjściem z domu, przełożyłam krewetki z zamrażarki do lodówki żeby sobie spokojnie odtajały. Tym sposobem po powrocie przygotowałam posiłek bardzo szybko.

makaron z dyni, krewetki duszone z papryka, krewetki w mleku kokosowym z papryka, makaron dyniowy, dynia makaronowa pieczona, makaron bezglutenowy, makaron warzywny


"Makaron" dyniowy z krewetkami z papryką

czas przygotowania: 15 minut + czas pieczenia dyni
składniki na 2 porcje: 
  • 1/2 dyni makaronowej, ok. 800 g 
  • 1 łyżeczka oleju roślinnego 
  • sól, pieprz 

  • 220 g mrożonych białych krewetek blanszowanych
  • 1 większa szalotka
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 1 łyżka oleju
  • 1/2 strąka papryki czerwonej
  • kilka łyżek mleka kokosowego 
  • 1 łyżka słodkiego sosu chili
  • 1 łyżka posiekanego koperku
  • do smaku - sól, tabasco czerwone

makaron z dyni, krewetki duszone z papryka, krewetki w mleku kokosowym z papryka, makaron dyniowy, dynia makaronowa pieczona, makaron bezglutenowy, makaron warzywny

Jak zrobić dynię makaronową z krewetkami? 

Z dyni usunąć gniazdo nasienne, wnętrze oprószyć solą, pieprzem, posmarować olejem i upiec co trwa ok. 60 minut. Upieczony miąższ rozdrobnić widelcem na włókna. Jeśli tak jak ja upieczecie dynię poprzedniego dnia to przed podaniem wystarczy ją podgrzać. 

Krewetki przepłukałam zimną wodą, osączyłam na sicie. Szalotkę i czosnek obrałam, posiekałam. Paprykę oczyściłam, pokroiłam w paski. Na patelni rozgrzałam olej. Zeszkliłam szalotkę z czosnkiem, dorzuciłam krewetki i smażyłam dosłownie 2 minuty. Dołożyłam paprykę a po chwili wlałam mleko kokosowe i chwilę całość dusiłam. Doprawiłam do smaku solą, sosem chili i odrobiną tabasco. Na koniec dodałam koperek bo go uwielbiam, ale możecie zastąpić go natką pietruszki albo kolendrą.

Na talerze wyłożyłam porcje "makaronu" dyniowego i porcje krewetek w sosie z papryką.

Szybko, lekko i przepysznie!

makaron z dyni, krewetki duszone z papryka, krewetki w mleku kokosowym z papryka, makaron dyniowy, dynia makaronowa pieczona, makaron bezglutenowy, makaron warzywny


2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger