Kotlety z kaszy gryczanej z kurkami i suszonymi pomidorami

Dzisiaj pyszne, wegetariańskie danie, bo zaproszę Was na kotlety z kaszy gryczanej, z kurkami i pomidorami. Pokażę Wam też nowy na rynku produkt, który mnie zauroczył swoją prostotą i potwierdził znane porzekadło, że w prostocie siła! 

Kotlety z kaszy są bardzo smacznym i pożywnym daniem. Podałam je z sosem grzybowym

kasza gryczana, kotleciki gryczane, kurki, grzyby, z grzybami, polproduct, thegreenwoodpeckertrill, danie wegetarianskie
co dziś na obiad? pyszne kotleciki z kaszy gryczanej, z kurkami i suszonymi pomidorami, które podałam z sosem ze świeżych grzybów

Wśród mnóstwa gotowców i różnych mieszanek do szybkiego przygotowania dań jakie mamy w sklepach wybór jest trudny. Wiele produktów ładnie wygląda, ale po wczytaniu się w skład znajdujemy w nim dziwne dodatki mające poprawiać konsystencję, smak, zapach czy kolor. Na szczęście nie wszystko jest tak samo przekombinowane i nafaszerowane niepotrzebnymi rzeczami.

Z ogromną przyjemnością wypróbowałam nowe produkty firmy Jantex, dostępne pod marką TheGreenWoodpeckerTrill. To risotto i kaszotto z grzybami. Dania dostępne są w czterech wersjach - risotto z borowikami lub pieczarkami oraz kaszotto z kurkami lub podgrzybkami. Ich skład jest bardzo prosty. To polska kasza gryczana biała lub włoski ryż Arborio i trochę naturalnych dodatków: suszone grzyby z naszych, polskich lasów, suszone warzywa oraz suszone zioła z polskich upraw. I już, nic więcej. Nawet nie ma w nich soli bo po co? Każdy i tak doprawia sobie danie podczas jego przygotowania według własnego gustu. Przyznam, że jestem zachwycona tym prostym i przejrzystym składem, a do tego dania okazały się bardzo smaczne i łatwe do przyrządzenia.

kasz gryczana, polprodukt, kurki, grzyby, warzywa, suszone grzyby, ziola, dobry produkt,  thegreenwoodpeckertrill
przez częściowo przeźroczystą torebkę widać dokładnie co jest w mieszance na kaszotto

Kaszotto lub risotto zapakowano w przeźroczystą torebkę i dzięki temu widać jak wygląda taka sucha mieszanka. Smak jest intensywnie grzybowy więc to coś specjalnie dla tych co lubią grzyby, ale sami nie bardzo mogą wybrać się do lasu albo po prostu lubią szybkie i wygodne rozwiązania. Na razie produkty dostępne są tylko w sklepie internetowych u producenta i TUTAJ (klik, klik) ich szukajcie.

Smaczna Pyza poleca bo to dobry produkt! 

Te mieszanki to baza do klasycznego risotto lub kaszotto, ale można je wykorzystać też w inny, dowolny sposób. Zróbcie sałatkę, zapiekankę czy jeszcze coś innego. Ja zrobiłam kotlety i podałam je z sosem ze świeżo zebranych grzybów. Smakowało bosko!

kotleciki gryczane, z grzybami, z kurkami, kurki, kasza gryczana, mieszanka do kaszotto, thegreenwoodpeckertrill, polprodukty, dobry produkt, smaczna pyza poleca
takie kotleciki z kaszy to bardzo pożywne danie

Kotlety z kaszotta z kurkami

czas przygotowania:  45 minut
składniki na 3-4 porcje: 
  • 1 op. kaszotto z kurkami TheGreenWoodpeckerTrill
  • 4-5 suszonych pomidorów z zalewy 
  • 4 łyżki oleju od suszonych pomidorów
  • 3 szkl. wody
  • 3 małe jajka albo 2 duże
  • 3 lekko czubate łyżki bułki tartej - użyłam kukurydzianej
  • 1 łyżeczka soli
  • 3/4 łyżeczki świeżo mielonego pieprzu czarnego 
  •  
  • do obtoczenia - kilka łyżek białego sezamu
  • do smażenia - kilka łyżek oleju roślinnego 

kotlety z kaszy, kasza gryczana, obiad, kurki, grzyby, z grzybami,  thegreenwoodpeckertrill, dobry produkt, smaczna pyza poleca

Jak zrobić kotlety z kaszy gryczanej z kurkami?

Na głębokiej patelni rozgrzałam niezbyt mocno 4 łyżki oleju. Wsypałam 230g, czyli zawartość 1 op., kaszotto z kurkami. Smażyłam 2-3 minuty. Wlałam wodę, przykryłam patelnię i gotowałam kaszę aż zmiękła i wchłonęła cały płyn.

kasza gryczana biala, suszone grzyby, suszone warzywa, ziola, polprodukt,  thegreenwoodpeckertrill, smacznapyza poleca
w mieszance na kaszotto jest biała kasza gryczana, suszone grzyby, suszone warzywa i zioła - nic więcej!
kotlety z kaszy, kotlety gryczane, kaszotto, kurki, z grzybami, grzyby, dobry produkt, smaczna pyza poleca
mieszankę na kaszotto można wykorzystać nie tylko do tego dania, ale  na wiele innych sposobów

Ugotowane kaszotto przełożyłam do miski i odstawiłam do wystudzenia. Pomidory suszone osączone z oleju drobniutko posiekałam. Do zimnej kaszy wbiłam jajka. Doprawiłam do smaku, dosypałam rozdrobnione pomidory i bułkę tartą żeby nieco związać masę. Zwilżonymi rękami formowałam nieduże, okrągłe kotlety, mocno ściskając masę w dłoniach żeby się nie rozpadły. Kotlety obtoczyłam w sezamie.

Gotowe kotlety smażyłam na rozgrzanym oleju, aż ładnie się zrumieniły z obu stron. Pod koniec smażenia przykryłam patelnię i dusiłam je jeszcze 3-4 minuty. Podałam z sosem grzybowym, sałatą i pomidorkami koktajlowymi.

kaszotto gryczane, kasza gryczana, grzyby, z grzybami,  thegreenwoodpeckertrill, smacznpyza poleca, polprodukt
polecam Wam te produkty bo są wygodne, smaczne i mają prosty skład
kaszotto, risotto, kasza gryczana, arborio, grzyby, z grzybami, suszone warzywa, ziola, dobry produkt, polecam
w ofercie TheGreenWoodpeckerTrill znajdziecie 2 rodzaje risotto i 2 rodzaje kaszotto - wszystkie z grzybami!
....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger